"Trnava bola doteraz miestom produkcie modelov Peugeot 207, Citroën
C3 Picasso, prvej generácie Peugeot 208, modelov Citroën C3 a Peugeot
208 druhej generácie, pričom jej súčasťou je aj historicky prvá plne
elektrická verzia e-208 s nulovými emisiami CO2," uviedol hovorca.
Aktuálne sa na linkách vyrábajú tri posledné menované modely, o ich
popularite svedčia podľa neho mnohé ocenenia odbornej i laickej
verejnosti. "Za všetky môžeme spomenúť titul Európske auto roka 2020, ktorým sa hrdí náš Peugeot 208 a e-208," dodal Švec.
Prvým modelom, ktorý sa vyrábal, bol Peugeot 207. Vo verzii s benzínovým
trojvalcom išlo o prvé vozidlo vyrábané na Slovensku, ktoré dosahovalo
emisie pod 100 gramov CO2 na kilometer. Najdlhšie vyrábaným modelom bol
Citroën C3 Picasso. Bol súčasťou výrobných liniek celých osem rokov.
Za 15 rokov výroby sa najviac áut vyrobilo v bielej a v sivej farbe.
Takmer dve tretiny výroby smerujú na trhy vo Francúzsku, Taliansku,
Veľkej Británii, Španielsku, Nemecku. "Vozidlá z Trnavy však možno
stretnúť aj na cestách v krajinách Strednej a Južnej Ameriky, Oceánii,
Austrálii, v Izraeli, na Islande, v Japonsku, na Taiwane či na Novom
Zélande," uviedol Švec.
"V júni bolo rozhodnuté, že skupina zverí Trnave aj produkciu v rámci
nového výrobného programu, ktorý sa začne realizovať v druhej polovici
roka 2023," uviedol hovorca.